Podmiana jednego ciągu znaków na drugi w pliku tekstowym - problem ze skryptem

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 20 Mar 2013 01:16:08 +0100

Witam

Męczę się dzisiaj nad jednym problemem. Potrzebuję mianowicie dokonywać w
pliku XML podmiany jednego ciągu znaków na inny. Co ważne - ma się to
wykonywać jako część pliku BAT uruchamianego jako zdarzenie Harmonogramu
zadań, wobec czego szukam narzędzia, które sobie z tym poradzi w trybie
wsadowym.

Wydawałoby się, że znalazłem - skrypt Replace.vbs ze strony
http://stackoverflow.com/questions/60034/how-can-you-find-and-replace-text-in-a-file-using-the-windows-command-line-envir
czy narzędzie http://findandreplace.codeplex.com/ wykonuje to, co powinno. Z
jednym małym wyjątkiem, którego na razie nie potrafię obejść.

Mianowicie - tekst źródłowy, który potrzebuję zmienić, ma postać:
        D:\Przemysław Ryk\_Dokumenty\Rok 2012
Jedno i drugie testowane narzędzie niestety wykłada się na literze ł. :(
Plik XML (jak zeznaje Notepad++) jest zakodowany w UTF-8 (bez BOM).
Próbowałem skrypt uruchamiać z wiersza poleceń z przestawioną stroną kodową
na UTF (chcp 65001) - niestety na nic się to zdało. :(

Pytanie - jak to obejść?

[ Kobiety sądzą, że dwa razy dwa jest pięć, jeżeli wystarczająco długo     ]
[ będą płakać i dąsać się.                                  (George Eliot) ]