Re: 7 czy 8

Autor: Mr. Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Sun, 10 Mar 2013 17:17:47 +0100

Użytkownik Jan Buda napisał:
> Mr. Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl> :
>

> W tej chwili Win7
> http://www.centrumxp.pl/Windows8/2511,Dlaczego-wywalam-Windows-8.aspx

"Przejście do poziomu nowego menu start zajęło mi za pierwszym razem aż
5 minut!"

LOL :)

"dlaczego nie „zaoferować” każdemu użytkownikowi konta Microsoftu.
Początkowo byłem oszołomiony. Rozwiązanie rodem z Androida."

Przy instalacji pyta czy konto lokalne czy LiveID. JA nie polacze z
LiceID z prostego powodu - pozwala to na "anulowanie" licencji
(teoretycznie) z powodu byle jakiego, np. za zamieszczenie nagich fotek
w folderze DriveSky (nawet niepublicznie).

Ale skoro ludzie sami przypisuja swoje konta do Androida to dlaczego nie
moga miec takiego rozwiazania w Windowsie? To raczej zaleta niz wada.

"Do tej pory wyłączenie systemu, wstrzymanie czy cokolwiek innego
przebiegało bardzo prosto – wystarczyło wejść w menu Start, a tam
mogliśmy dowolnie dysponować opcjami. ... Osobiście walczyłem z tym
dobre 10 minut. Kolega nie dał rady – odłączył zasilanie."

No a ja wylaczam nacisnieciem guzika power. Samosiezamyka. Wystarczy raz
ustawic sobie pozadane dzialanie. Na desktopie jest z defaultu "wylacz".
A do przycisku uspij jest uspij (ja zmieniam na hibernuj).

"Na temat samych aplikacji [METRO] można powiedzieć wiele rzeczy, ale na
pewno nie to, że są dopracowane i dobrze zrobione. ... Nawet aplikacja
przygotowana pod telefon Nokia (z systemem Symbian) oferuje większą
funkcjonalność. Czyż to nie kpina?"

Coz, poczatki sa trudne, jak android zaczynal tez nie bylo szalu od kopa.

I w koncu cos konkretnego:

"Windows 8 został przygotowany z myślą o tabletach."

Dzieki czemu - nomen omen - musial zostac odchudzony i zoptymalizowany
(WRESZCIE!).

"Microsoft strzelił sobie w stopę wypuszczając na rynek Windowsa 8."

Biorac pod uwage, ze 3 z 5 PC-tow u mnie juz dziala na 8 (migracja z XP
i Visty) to... ;)

" jednakże nie sądzę, aby przeciętny użytkownik peceta czy laptopa był
zachwycony obsługą systemu"

Jako konserwatysta tez nie bylem zachwycony przez pierwsze 2 minuty. 1
minuta to moj "zwis" bo nie myslalem, ze nie moge koleczkiem skrolowac
kafelkow. Niestety ani w dol ani myszka z kolkiem lewo/prawo nie da sie
skrolowac. Walczylem z tym ze 60 sekund, az zrozumialem, ze tak ma byc
:) JAk juz to "rozkminilem" to zostawilem "widac tak ma byc" - a skoro
kafelkow nie uzywam, tylko klikam Desktop - to mnie to nie irytuje.

Drugi problem z interfejsem to kwestia przyzwyczajenia do braku menu
start w starej formie oraz tego, ze na pasku z ikonkami te ikonki sa za
duze i za duze sa odstepy. Kiedys to zmienie ;) Bo sa dostosowane
rozmiarem do tykania palcami przez co malo sie ich miesci...

"Szkoda, że większość producentów laptopów niemal natychmiast
przerzuciła się na Windows 8."

Biorac pod uwage lepsza wydajnosc, odchudzenie systemu oraz to co
oczywiste - im wczesniej userzy sie zaczna przyzwyczajac tym szybciej
beda polecac innym - to ja sie nie dziwie.

Ogolnie pod linkiem marudzenie o "nowym gorszym od starego". Tylko pod
kątem interfejsu (kafelki, aplikacje metro, brak menu start). Reszta
tematyki nie tknieta...