Re: Ile kosztuje W8 Pro?

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_jurajska>
Data: Sun, 24 Feb 2013 17:58:24 +0100

W dniu 24.02.2013 o 12:27 Marek <precz_at_spamowi.com> pisze:

> Tak na marginesie: używanie W8 zacząłem od wywalenia wszystkich
> "fajnych" aplikacji pod modern UI. Durne newsy tworzone na siłę, pogoda,
> która nie ma nic wspólnego z tym co za oknem widzę/zobaczę, IE10, w
> którym żadne pluginy nie działają, GG które otwiera się na cały ekran
> tak aby nawet na końcu biura było widać z kim i o czym koresponduję, no
> i fakt, że każda z tych "modern-aplikacji" przykrywa mi wszystkie inne
> programy nie pozwalając na śledzenie tego co się w nich dzieje. Czy
> możesz podać mi przykład "modern-aplikacji", która byłaby fajna a nie
> [...]

Co kto lubi :) Ty lubisz standardowy desktop. a mi niektóre aplikacje
pełnoekranowe nie przeszkadzają. Np. fajne są czytniki newsów/gazet. To
prawda, że większość tych aplikacji jest ułomna, ale to dopiero
początki... "Moc" aplikacji pod Modern UI można poczuć dopiero na
tabletach lub dużych dotykowych ekranach. Na normalnych laptopach (nawet
tych z dotykiem), wciąż bardziej popularny będzie normalny Pulpit z
normalnymi aplikacjami.

Windows 8 jeszcze obleci, ale Modern UI w Windows Server 2012 to dopiero
porażka :) Tam można się załamać. Mam nadzieję, że pod Server powstaną
jakieś małe apki, wykorzystujące te słitaśne kwadraciki (np. podgląd
wirtualnych desktopów, wskaźniki obciążenia etc), a nie tylko jako nowe,
inne, rozwlekłe menu Start.

Odnośnie jeszcze UI, to bardzo fajnie pomyślane jest w najnowszych
BlackBerry i uważam, że jest o niebo lepsze od kafli MS. No ale jak
napisałem, co kto lubi :)

My możemy sobie marudzić na to czy owo, a i tak komercyjne systemy będą
zmierzać ku chmurze... Z jednej strony, jest to całkiem fajne, z punktu
widzenia zwykłego usera. Z drugiej strony, częściowo wykosi się rynek
specjalistów. Tak jak obecnie ze sprzętem. Po to likwiduje się PC
(konstrukcję modułową), by zarabiać na jednorazówkach. Serwisant będzie
zawodem wymierającym. W software zmierza się znowu ku abonentowi i
chmurze...

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
to mówi.