Re: Tworzenie i odzyskiwanie obrazu systemu narzędziem wbudowanym w Win7

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat, 16 Feb 2013 17:02:04 +0100

> Tworzy szybko.
> Czasem przywracanie trwa nieprzyzwoicie dlugo (2,5 h), a czasem przywraca
> szybko.
> W kazdym wypadku efekt koncowy jest poprawny.

Jak wygląda przywracanie? Mam na myśli głównie sytuację po wymianie dysku na
całkiem nowy. Czy to jest tak, że najpierw trzeba uruchomić z płyty DVD(boot)
tzw. Dysk Naprawy Win7 (właśnie go sobie utworzyłem), a następnie podłączyć
nośnik (np. zewnętrzny hdd), na którym znajduje się wcześniej utworzony obraz?

Z tego co się zorientowałem, obraz jest raczej wielkich rozmiarów i zawiera
kilka (wszystkie?) partycje oryginalnego dysku, z całą ich zawartością (bez
wyjątków). Przy tworzeniu obrazu nie widzę możliwości pominiecia jakichś
partycji (tzn. może i ona jest, jeśli jest więcej partycji - u mnie tylko C:
oraz kilka tych "specjalnych" - startowa, efi, serwisowa - no, wiecie jakie mam
na myśli). Oczywiście takia opcja mi odpowiada, bo obraz tylko partycji C:
mógłby nie wystarczyć do skutecznego przeniesienia całości na nowy dysk.
Zwłaszcza, że oryginalny dysk jest podzielony na partycje w GPT (przenosiłem
różne wersje Win na nowe dyski dziesiątki razy, ale nigdy nie GPT i nigdy żadnym
innym narzędziem niż mój ulubiony BootIT NG, lub jego następna - Image for DOS).
Niestety w przypadku tego laptopa, Image for Dos nie działa z głupiego powodu -
jakiś problem z trybem graficznym interfejsu i po prostu nie widać co się robi.

Dzięki,

latet