Re: win7 problem z DVD SATA

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sun, 10 Feb 2013 19:57:31 +0100

Użytkownik "Heniutek" <jolzef_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Włożenie dowolnej płyty do napędu powoduje zawieszenie systemu. W trybie
> awaryjnym to samo.

Wygląda, jakby naęd był niezbyt sprawny.
Miewałem takie. Możesię okazać potrzebne przemycie (bardzo delikatnie)
optyki, jeśli to laptop (napęd "slim"), to łatwe, jeśli zwykły 5'25'' to
trudniej - trzeba rozbierać.
A może pomóc dopiero wymiana.
Bywa, że przywalony napęd pozwoli jeszcze zainstalować system, choć już
wtedy będzie to dłużej trwało i hałaśliwiej, ale już system zgłupieje. Co
napęd, może być inaczej.
Optykę przemywamy delikatnie bezpyłowym wacikiem (aby syfy na optyce nie
osiadły) nasączonym izopropanolem (czystym!), albo bardzo czystym (używałem
kiedyś czystej wódki, ale sytuacja bya bardzo awaryjna) etanolem.
Reszta moich doświadczeń jest związana z 40-pinowym ATA, więc nie podpowiem
za bardzo... Bywało, że poskutkowało zamienić master i slave, zresztą, przez
długi czas startowałem system z napędu SLAVE, a master był CD, inaczej
niekiedy napędy potrafiły się buntować (komp był używany też do diagnostyki
napędów i HDD), jeśli nie były master. Nie wiem, jakie masz uwarunkowania
płyty, czy masz czyste SATA, czy, powiedzmy, emulowane.