Re: Jak skojarzyć złożone rozszerzenie z programem?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu, 24 Jan 2013 00:01:17 +0100

Znalazłem rozwiązanie z użyciem Process Explorera - udało się dodać nową
pozycję do menu kontekstowego dla plików PNG. Zrobiłem to jak poniżej.

1. Określiłem nazwę symboliczną programu skojarzonego z PNG (podmieniam
tą nazwę na "mojprogram.png" dla czytelności):

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.png\UserChoice]
"Hash"="tcPWBm2Qe/A="
"ProgId"="mojprogram.png"

U mnie jest to przeglądarka obrazków, którą przypisałem jako domyślny
program dla wielu bitmap. Ten program narzuca nam menu kontekstowe dla
większości rozszerzeń plików graficznych. W związku z tym znajdziemy ten
sam ProgId dla tych rozszerzeń.

2. Szukamy tego co jest w ProgId w HKCR (czyli "mojprogram.png")

3. Dodajemy/modyfikujemy klucze:

[HKEY_CLASSES_ROOT\mojprogram.png\shell]
@="mojaakcja"

[HKEY_CLASSES_ROOT\mojprogram.png\shell\mojaakcja]
@="Edytuj za pomocÄ… &Mojego programu"

[HKEY_CLASSES_ROOT\mojprogram.png\shell\mojaakcja\command]
@="ścieżka do programu"

Znaczek & oznacza skrót klawiaturowy do naszego polecenia - czyli
literkę M w powyższym przykładzie. Zauważyłem, że działa ten skrót ale
Windows nie wyróżnia tej literki w menu kontekstowym. Czy jest jakaś
sztuczka aby samemu ją ładnie wyróżnić? Zapewne bolda nie da się zrobić
jakimÅ› tajnym kodem?

--
Pozdrawiam
Marek