Re: Jak skojarzyć złożone rozszerzenie z programem?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Wed, 23 Jan 2013 22:13:38 +0100

A i jeszcze jedno. SkÄ…d w menu kontekstowym biorÄ… siÄ™ wpisy "Edit with
inny program" skoro klucz:

(1)
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.png]
@="Fireworks12.0.0.Doc"

wskazuje, że polecenie edycji ma pokazywać na mój program jaki zapisałem w

(2)
[HKEY_CLASSES_ROOT\Fireworks12.0.0.Doc\shell\moje\command]

?

Musi zatem istnieć alternatywny sposób (ważniejszy?) na kojarzenie pliku
PNG z poleceniami edycji (bo może być więcej niż jedno chyba?).

Po drugie nie wszyscy użytkownicy systemu posiadają wpis (1). A więc
wydaje mi się bardzo niejasne to, że dopisuję coś do (2). Wydaje mi się
ten wpis bardzo specyficzny dla środowiska. Nawet jeśli by to działało,
to taki wpis nie mógłby być uniwersalny. Np gdybym z Paintem chciał
skojarzyć polecenie edycji z menu kontekstowego, to dlaczego mam grzebać
w (2)? To trochę przeczy logice. Nie mogę zrozumieć zasady.