Re: BÅ‚Ä…d w IE

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sun, 23 Dec 2012 19:55:32 +0100

>Czyli jeśli masz N domen i stawiałbyś dla nich CMSy z szyfrowanym dostępem
>do części redakcyjnej, to dla każdej z tych domen kupowałbyś oddzielny IP
>oraz abonament kilkuset złotowy za każdy certyfikat?

Nie wiem o czym piszesz. Jakie oddzielne IP? Co ma w ogóle IP do certyfikatu
serwera? Certyfikat jest wystawiany dla domen/grup domen. Np. Wikipedia ma
wystawiony dla *.wikipedia.org. I tak certyfikat jest dla konkretnej domeny
i przeglądarka nie powinna umożliwiać ignorowanie faktu niezgodności tejże.

>Nie lepiej kupić jeden certyfikat dla jednej domeny i współdzielić go na
>wspólnym IP?

To zależy co chcesz osiągnąć. Zresztą nie wiem co to ma wspólnego z
prawidłowym zachowaniem przeglądarki. Przeglądarka nie powinna umożliwiać
dodawania wyjątków. Chcesz aby nie było ostrzeżeń dodaj certyfikat wystawcy
do zaufanych w systemowym magazynie certyfikatów.

>Albo drugi przypadek z życia wzięty: klient chce dostęp szyfrowany do
>poczty i kompletnie nie zależy mu na posiadaniu własnego certyfikatu (bo to
>zbyt droga zabawa). Dla niego ważne jest aby dane nie leciały kablem gołym
>tekstem. Czy w związku z tym należy mu utrudnić życie i nie pozwolić na
>zaufanie certyfikatowi przypisanemu do serwera?

Tak, należy mu utrudnić maksymalnie jak się da. Zaufanie do serwera to
poważna sprawa nie zabawa w dwa kliki myszą w celu utworzenia wyjątku dla
losowego certyfikatu serwera.

--
Piotr Borkowski