Re: Win7 - brak polskich czcionek w polskim systemie

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Thu, 13 Dec 2012 12:49:01 +0100

> Jednak PO CO mi dziesiątki czcionek, których nie mogę użyć? Nie przypominam
> sobie, żebym sam je instalował.

No to po prostu odinstaluj, skoro niepotrzebne, niech nie obciążają systemu
(nadmiar czcionek w pewnych sytuacjach odczuwalnie spowalnia).

A w sieci łatwo znajdziesz setki zgodnych z Unicode, ciekawych, darmowych fontów
zawiarajÄ…cych m.in. polskie znaki.

Polecam też fajne narzędzie BabelMap - m.in. do sprawdzania zawartości czcionek,
a także zgodności czcionek z danymi literami (tzn. czy je zawierają). Np.
wpiszesz tam ąęśćźńół - i narzędzie poda wykaz zainstalowanych fontów, które
mają wszystkie żądane znaki. Bardzo bardzo pomocna rzecz.

latet