Przeniesienie Windows 7 na SSD

Autor: Netx <nospam_at_chip.pl>
Data: Fri, 07 Dec 2012 15:17:51 +0100

Mam Win 7 Ultimate Box i właśnie zakupiłem dysk SSD Samsung 830. Chcę
przenieść instalację Windows 7 x64 na ten SSD. Widzę trzy możliwości:
1 Instalacja od nowa na SSD z dysku DVD Win7 x64 (płytka bez
zintegrowanego service packa!)
2 Sklonowanie na SSD obecnej instalacji przy uĹĽyciu Acronis 2012 Home
3 Sklonowanie na SSD obecnej instalacji przy użyciu Norton Ghost (byłoby
to moje pierwsze użycie tego narzędzia-było w komplecie z Samsung SSD 830)

Nie znam się na razie na SSD i chodzi mi o to aby sektory na SSD były
zrobione odpowiedniej wielkości (jeśli to ma znaczenie) i nie wiem czy
"align" partycji nie powinien być konkretny. Poza tym słyszałem że
Windows 7 ma jakieś funkcje, które włącza przy dysku SSD dla optymalnego
korzystania z SSD. W kontekście wymienionych zagadnień która opcja 1-3
byłaby optymalna? (bo na pewno łatwiej mi sklonować obecny HDD na SSD
niż instalować od nowa)
Pozdrawiam,
Marek