Re: W8 - jak dostosować menu kontekstowe?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Thu, 06 Dec 2012 18:52:37 +0100

> Widzę w czym problem. Klucz Classes jest w trzech miejscach. Główny
> HKLM\Software\Classes, przesłaniający dla konkretnego użytkownika
> HKCU\Software\Classes i będący ich połączeniem HKCR. Musisz ręcznie
> utworzyć brakujące klucze w hkcu\software\classes. Na przykład u mnie po
> scaleniu takiego pliku reg:
>
> Windows Registry Editor Version 5.00
>
> [HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\SystemFileAssociations\image\shell\edit]

> [...]

Może się nie zrozumieliśmy. U mnie to działało pod W7 inaczej.
Mianowicie nie zmienił się domyślny program. Chciałbym aby plik
domyślnie był skojarzony z Viewerem ale nierzado otwieram plik innym
programem do edycji. I tak to działało. 2x klik => viewer (bez zmian), a
prawy klik => menu kontekstowe => Edycja programem X otwierała program X
i ładowała wybrany rysunek do niego.