[Office] Styl nie usuwający kolorów

Autor: Wojciech Sura <spook.no_at_spam.op.pl>
Data: Mon, 03 Dec 2012 08:23:57 +0100

Hej!

Jeśli pytanie NTG, to dajcie znać, na którą G wysłać to P, bo Microsoftowe
świecą pustkami.

Pytanie dotyczące Worda 2010. Potrzebuję wkleić do dokumentu fragmenty
kodu źródłowego, ale sformatowane w odpowiedni sposób (szare tło, czcionka
Consolas, etc.). Przygotowałem styl do kodu źródłowego i przeklejam z
Visual Studio, który do schowka kopiuje go w formacie RTF, czyli zachowuje
kolorowanie.

Kiedy wklejam kod bezpośrednio, Word uparcie ustawia mi jego styl na
Normalny z nałożoną czcionką i kolorami z VS. Jeśli spróbuję teraz zmienić
styl na utworzony przeze mnie, Word zmienia najczęściej występujący kolor
na kolor stylu, czyli psuje kolorowanie składni. Próbowałem najpierw
zastosować styl dla fragmentu tekstu, a potem wkleić w środku ten kod, ale
pomimo tego wklejony tekst ma styl Normalny.

Stąd dwa pytania:
a) Jak wkleić tekst od razu we właściwym stylu? Lub:
b) Jak przygotować styl, aby pozostawiał w spokoju kolory wklejanego
tekstu?

Czy może robię coś nie tak i powinno się rozwiązać ten problem w inny
sposób?

Pozdrawiam -- Spook.