Re: Instalowanie Win8 64-bit na dysku GPT

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Wed, 21 Nov 2012 23:10:31 +0100

Dnia Wed, 21 Nov 2012 20:41:51 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Ten punkt jest niejasny, ale nie wynika dla mnie z niego, że
> w ogóle nie można uruchomić Windows XP. Po prostu jeżeli włą-
> czysz tryb UEFI, to możesz uruchamiać wyłącznie systemy zgod-
> ne z UEFI z partycji GPT. Jeżeli zaś w BIOSie wyłączysz tryb
> UEFI, to możesz uruchamiać Windows XP z partycji MBR (ale z
> innego dysku niż ten GPT).

Hmm. Stawiałem znajomemu komputer z Core i5. Płyta główna z BIOSem - AFAIR
UEFI właśnie. Z tego co pamiętam partycje były pozakładane dość „klasycznie”
i nie kojarzę, by startowa była typu GPT. W każdym razie - menedżer dysków
partycje pokazuje dokładnie tak, jak bym je u siebie na Core 2 Duo i płycie
z klasycznm BIOSem założył.

[ Jeśli jakaś kobieta później staje się głupia, można być pewnym, że       ]
[ zawsze taka była.                                           (Sean Combs) ]