Re: Windows 8 BOX

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun, 18 Nov 2012 21:00:22 +0100

Borneq <borneq_at_antyspam.hidden.pl> napisał(a):
> A jakie ogracznienia w stosunku do typowego BOXa np. Windows7, czy chodzi
> tylko o ostatnie zdanie "Nie może tego zrobić osoba, która odkupiła" ?

BOX polega na tym, że nie ma ograniczeń. Oczywiście z wyjątkiem sytuacji gdy
w danej chwili jest zainstalowany na więcej niż jednym komputerze, ale to
oczywiste i dotyczy tak samo OEM. A to zdanie przecież nie dotyczy ani BOXa
ani Windows 7. Jest ono w ogóle dla mnie nieco niejasne. Rozumiem je tak, że
przekazanie licencji może się odbyć tylko jeden raz.

> Dzięki; czy z rzeczy których nie ma w zwykłym Windows8 a są w Pro są
> takie które mogą się przydać podczas typowego użytkowania? Widzę tu
> szyfrowanie, można się bez tego obejść, Remote Desktop tylko klient
> Ale Hyper-V moze być potrzebne (?)

Hyper-V nie będzie potrzebne, natomiast ja używam zdalny pulpit od dawna i
wydaje mi się przydatną funkcją. Ale pewnie większości użytkownikow nie jest
potrzebny. Wszystko zależy do Twoich osobistych potrzeb. Z resztą remote
desktop tak samo jak szyfrowanie mozna sobie realizować różnymi zewnętrznymi
programami.

> Czy można Upgradować z WindowsXP jesli tak to czy tylko z Boxa czy tez z
> OEM?

Masz tam na wikipedii tabelkÄ™. Liczy siÄ™ wersja w sensie funkcji, nikogo nie
obchodzi czy ten stary Windows to był OEM czy BOX. Z resztą tak na logikę,
to jakie by to mogło mieć znaczenie? Skoro nowy Windows jest tylko w jednej
wersji, to gdyby istniało rozróżnienie, to np. OEMy zostałyby bez możliwości
upgrade'u a to raczej jest nie do pomyślenia.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/