Re: W8 - do czego służy screen powitalny?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 18 Nov 2012 18:28:05 +0100

W dniu 2012-11-18 17:57, K pisze:

> wiesz, gdyby nie pewna aplikacja do ktorej uzywania zmusza mnie moj
> obecny pracodawca, przestalbym uzywac windowsa. zostajac przy produktach
> MS, to windows XP naprawde wystarcza.

Wszystko zależy od zastosowań. Mi np. nie. XP ma ograniczenie obsługi
RAM do 3GB z kawałkiem. Efektem tego było tworzenie swapa na dysku i
mulenie straszliwe przy bardziej pamięciożernych aplikacjach. Kolejna
rzecz: w zasadzie raz na pół roku musiałem go przeinstalowywać od zera
bo pracować się nie dawało. W 7-mce 2 lata pracowałem i nic się takiego
nie działo. To był pierwszy Windows, z którego byłem zadowolony.
Ponadto nie wiem czy XP poradzi sobie z dyskami SSD. Mogę się mylić ale
kiedyś czytałem, że dopiero 7ka ma jakieś mechanizmy zarządzania takimi
dyskami w pełni. Praca aplikacji, ich czas startu pod W8 wydają mi się
sprawniejsze niż pod W7. Sam start systemu jest o połowę krótszy, choć
akurat to może być czegoś innego przyczyną niż szybkości samego systemu.