Re: Windows 8 - czy ktoś sobie zakpił?

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 18 Nov 2012 13:13:37 +0100

W dniu 2012-11-18 03:15, Animka pisze:

> A jak TY kalibrujesz ekran? Mój monitor ma jakieś icc chyba

I to raz na 2 tygodnie. Przecież rozmawialiśmy o tym w innym wątku
niedawno. Już zapomniałaś?

Jeśli Twój monitor ma jakiś ICC to znaczy, że jest to bajer dla tych,
którzy nic o kalibracji nie wiedzą. Monitor nie może mieć swojego ICC
gdyż jego parametry zmieniają się w czasie, ale to pikuś. Reprodukcja
koloru zależy od ustawień kontrastu i jasności. Skąd wiesz jaki kontrast
i jasność masz ustawić aby dostarczony ICC miał sens zastosowania?
Ponadto jeśli nawet wiesz, to niekoniecznie musi Ci to odpowiadać takie
ustawienie obu tych wartości. Gdybym np. w swoim Dellu ustawił jasność
na domyślną, to musiałbym twarz kremem UV smarować aby się nie spiec za
bardzo, a mój cień utrwaliłby się na ścianie za plecami jak po wybuchu
jÄ…drowym :-D

> Gdzie znaleźć 240,0,0?

Chodzi Ci o to jakie wartości RGB ma kolor czerwony po zastosowaniu ICC?
Z tym będzie kłopot gdyż o tym decyduje karta graficzna po zastosowaniu
ICC. Tu masz artykuł o tym:

http://gazda.fema.pl/photo/books/calib/video.xml

Wartości koloru jakie ustawisz sobie np. w programie graficznym są
mnożone przez odpowiednie współczynniki zakodowane w pamięci LUT karty
graficznej lub monitora (bardzo drogie monitory majÄ… tablicÄ™ LUT).
Profil ICC służy do programowania LUT. Zmienione wartości RGB pojawiają
się więc fizycznie na wyjściu karty.