Re: Dysk SSD - jaki duży, na jakie partycje podzielić, itp.

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sat, 17 Nov 2012 23:53:28 +0100

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl> napisał w wiadomości

> (...)
>
> Trochę inaczej sformułuję pytanie.
> Oczywiście oprócz SSD komputer będzie miał jeszcze co najmniej jeden
> fizyczny duży dysk (ale nie szybki: 5400 obr).

Nie ma ścisłego przełożenia obrotów dysku na jego szybkość.

> Pytanie:
> co powinno się znaleźć na SSD, żeby był zauważalny przyrost szybkości?
> System i zainstalowane aplikacje?

To, co robi duży ruch, co daje wysokie transfery...

> A może w typowych zastosowaniach przyrost jest na tyle mały, że nie ma
> sensu tym się bawić?

To troche zależy, czego rzeczywiście potrzebujesz. Tabakiera jest dla nosa,
a nie odwrotnie...
http://wolnelektury.pl/katalog/lektura/wyrok-bajki-nowe.html#m1195566831063

> A może (jak radzi jeden z Was): Kupić dwa małe szybkie dyski HDD (np. po
> 250 GB) i do tego jeden zwykły 5400 i te dwa połączyć w RAID? Zależy mi

Zależy czego potrzebujesz, żebyś nie przekombinował. Jeśli chcesz, aby się
szybko otwierały stronki i nie cięły filmy, to przekombinowujesz. Jeśli
natomiast obrabiasz duże ilości danych przy szybkich ich transferach, to
tak. Dla bittorrenta... P2P w ogóle też było by to przekombinowaniem.
Pamiętaj też, że żywotność dysku SSD jest mniejsza, niż tradycyjnego,
elektromechanicznego.

> jednak na ciszy. Dyski 7200 zawsze trochę szumią i wyraźnie się grzeją.

Sprawny, dobrej jakości dysk jest bardzo cichy - prędzej wiatrak na procku
go zagłuszy :)