Re: Dysk SSD - jaki duży, na jakie partycje podzielić, itp.

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sat, 17 Nov 2012 15:51:57 +0100

W dniu 2012-11-16 16:54, Marcin N pisze:
> co powinno się znaleźć na SSD, żeby był zauważalny przyrost szybkości?
> System i zainstalowane aplikacje?

Jedno i drugie. Inaczej nie ma sensu.

> A może w typowych zastosowaniach przyrost jest na tyle mały, że nie ma
> sensu tym się bawić?

Jest sens. Czas dostępu w SSD jest bardzo krótki. Aplikacje uruchamiają
się megaszybko na SSD. Używam dysku z transferem w obie strony ponad
500M. Nie wiem jak bardzo to rzutuje w praktyce, ale nie kupiłbym dysku
z mniejszym transferem.

> A może (jak radzi jeden z Was): Kupić dwa małe szybkie dyski HDD (np. po
> 250 GB) i do tego jeden zwykły 5400 i te dwa połączyć w RAID? Zależy mi
> jednak na ciszy. Dyski 7200 zawsze trochę szumią i wyraźnie się grzeją.

Do wytłumiania dźwięku dysków służy właściwa obudowa z odpowiednim
elastycznym mocowaniem dysków. Mam świra na punkcie ciszy więc zwracam
uwagę na takie detale. Jeśli jednak używasz standardowego wentylatora na
CPU i/lub na karcie graficznej, to i tak one zagłuszą dyski.