Re: Dysk SSD - jaki duży, na jakie partycje podzielić, itp.

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Sat, 17 Nov 2012 02:37:28 +0100

> Jestes druga osoba, ktora o tym ostarnio pisze.
> A nie. Wroc. To znow ty :p
> Kurcze, potrzebuje jeszcze jakiejs jednej osoby, co potwierdzi twoja teze :)
> Zebym czul sie przekonany. Anyway - nie bede pomniejszal teraz juz partycji,
> ale moze zrobie eksperyment przy innym sssssdddd ;)

Poczytaj:
http://forums.anandtech.com/archive/index.php/t-2157941.html
http://thessdreview.com/Forums/ssd-discussion/1532.htm

Wynika z tego, że jeśli będzie na nim Win7 (chodzi o trim), a dysk nie będzie
wypełniany po sam sufit, to nie trzeba tego robić. Ja akurat na wszystkich SSD
isntalowałem WinXP, więc przestrzegałem tej zasady.

Niemniej jednak - program narzędziowy do Samsunga SSD 830 - ma zakładkę
"Overprovisioning", a w niej po prostu narzędzie do zmniejszania partycji (które
nie działa pod XP, ale pod Win7), z opisem, że warto to zrobić.

Jeśli zamierzasz szyfrować dysk - to wtedy zdecydowanie stanowczo zalecałbym
pozostawienie takiego miejsca - tu mam własne testy i pomiary, które pokazały
jak dramatycznie spada wydajność zaszyfrowanego dysku bez takiego pustego
"marginesu".

Nie wiem dokłądnie jak to jest, gdy jest i szyfrowanie i TRIM - sprzeczne rzeczy
o tym czytałem.

latet