Re: Dysk SSD - jaki duży, na jakie partycje podzielić, itp.

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Fri, 16 Nov 2012 18:10:32 +0100

Mi wprawdzie wystarcza na system+aplikacje Samusung 64 GB, ale jakbym miał
doradzać, to jednak 128GB, głównie dlatego, że w przypadku SSD większe dyski są
często (zwykle) dużo szybsze (w zapisie) od swoich mniejszych braci z tej samej
serii.

Podział na partycje? To za małe dyski aby dzielić. Warto jednak zostawić kilka
GB miejsca poza partycjami ("overprovisioning"), tzn. założyć na dysku 1
partycję, ale o te kilka GB mniejszą niż pojemność max. Zapewni to wydajną pracę
mechanizmów garbage collection, więc w praktyce przełoży się na brak spadku
wydajności dysku w czasie.

> Pytanie:
> co powinno się znaleźć na SSD, żeby był zauważalny przyrost szybkości?
> System i zainstalowane aplikacje?

Tak, to na pewno.

> A może w typowych zastosowaniach przyrost jest na tyle mały, że nie ma sensu
> tym się bawić?

Przyrost jest bardzo odczuwalny.

Uważaj tylko na jedno - SSD uzależnia. Już nigdy nie będziesz chciał wrócić do
HDD jako dysku na system.

latet