Re: Dysk SSD - jaki duży, na jakie partycje podzielić, itp.

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Fri, 16 Nov 2012 16:02:18 +0100

W dniu 2012-11-16 14:20, Marcin N pisze:
> Poradźcie, jaki duży dysk SSD kupić:
>
> ma być systemowy,
> ma wyraźnie przyspieszyć działanie systemu,
> System Win7.
>
> Czy warto dołożyć do 120 GB, czy wystarczy 60?

Kupiłem 120GB z założeniem, że będę miał na tej partycji system i parę
większych aplikacji. Gry mnie w ogóle nie interesują. Z niepokojem
obserwuję jak miejsca ubywa z każdą aktualizacją czy większym emailem. 2
tygodnie temu na początku instalacji W8 miałem 50GB wolnego. Teraz mam
40GB choć niczego nie instalowałem. W7 jeszcze więcej miejsca zżerał.
Gdyby nie fakt, że dyski 256GB były w sklepach "na zamówienie" a nie od
ręki, to z pewnością nie kupiłbym tak małego.

> Poradźcie, jak optymalnie podzielić taki dysk SSD, czy instalować na nim
> wszystkie aplikacje, jak skonfigurować rozmieszczenie katalogów w Win7,
> żeby to wszystko miało ręce i nogi.

To za mały dysk na dzielenie go jeszcze. Dokumenty, pliki osobiste
trzymałbym na innym dysku. Dysku C używam tylko gdy inaczej nie można
lub wiązałoby się to z koniecznością kombinacji. Jeśli używasz dużych
plików, to zepnij sobie 2 szybkie dyski zwykłe w RAID0 (sam tak właśnie
czynię). Zwróć tylko uwagę na to aby miały szybki transfer wewnętrzny bo
różnice bywają ogromne. Można uzyskać wtedy nawet prędkości rzędu 250M
przy odczycie i zapisie więc nie jest źle.