Instalowanie Win8 64-bit na dysku GPT

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Thu, 15 Nov 2012 10:57:13 +0100

Witam,

Na czystym dysku, ale już "zainicjowanym" jako GPT, próbowałem zainstalować Win8
64-bit. Instalator odmówił, podając jako powód "Nie można zainstalować na dym
dysku, poniewać styl partycji to GPT".

Jak wiadomo, Win8 64-bit może być uruchamiany z dysku GPT.

Czy powodem problemu mogło być więc to, że na płycie jest tylko zwykły stary
BIOS i instalator Windows to "widzi"? Jeśli tak, to czemu komunikat nie
powiedział wprost, że chodzi o brak UEFI?

PS. Instalowałem dla testu, wiedziałem, że nie wystartuje bez UEFI, ale
sądziłem, że zainstalować się da, tzn. że przynajmniej się instalacja
rozpocznie.

latet