Re: Czyszczenie ram

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 17:45:28 +0100

On 2012-11-12 17:12, Grzegorz Niemirowski wrote:
[.....]
> Ale w jaki niby sposób to odczuwasz i
Odczuwam to tak, że RawTherapee mi sie uruchamia, ale gdy puszczę
obróbkę jakiegoś RAW-a to czasami dostaje runtime error. Oczywiście
wszystko poza tym softem jest wyłączone. System wygląda tak jak po
restarcie, z tą różnicą, że pamięć jest w mniejszym lub większym stopniu
pofragmentowana. Na świeżo uruchomionym systemie ten problem u mnie nie
występuje.

Mogą też wystąpić problemy z ramdiskiem, tzn. jeśli na długo
nieresetowanym systemie na którym chodzi ramdisk zajmujący znaczną część
RAM (np. 1Gib z 4) i z jakichś powodów postanowisz go wyłączyć a
następnie włączyć, to ponowne włączenie może czasami się nie udać i
trzeba restartować system. A na świeżo uruchomionym systemie możesz go
sobie włączać i wyłączać do woli.

> dlaczego myślisz, że to może mieć związek z fragmentacją?
Bo IMO to najbardziej prawdopodobne wyjaśnienie. Tym bardziej, że
autor(zy) RawTherapee wyraźnie ostrzegają, że na XP mogą wystąpić
problemy z pamięcią.