Re: W czym Windows 8 jest lepszy?

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 12:12:35 +0100

Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
>Ale do takiego urządzenia nie potrzebuję Windows. Gdybym
>miał sobie kupować komputer typu tablet (pewnie kiedyś kupię,
>ale gdy wreszcie staną się rozsądne i tanie), to raczej z
>oprogramowaniem *wprost* pod to środowisko, a nie dostosowy-
>wanym i łatanym pod tym kątem jak Windows. Poza tym celowałbym
>już w coś otwartego jak Android i inne odmiany Linuksa, a nie
>zamknięte systemy typu Windows, iOS czy Blackberry -- choćby
>po to, by móc pisać własne programy bez płacenia jakiejś fir-
>mie za umieszczanie ich w swoim "sklepie".

Możesz pisać własne programy bez płacenia Microsoftowi. IDE jest darmowe i
licencja developera także jest darmowa. Możesz ją nawet uzyskać po
linuksowemu w PowerShellu poleceniami:

C:\PS> Show-WindowsDeveloperLicenseRegistration
C:\PS> Get-WindowsDeveloperLicense
C:\PS> Unregister-WindowsDeveloperLicense

Wtedy: „If you have a developer license, you can run Windows Store apps that
haven’t been tested and certified by the Windows Store, but you won't
benefit from the protection that certification provides. A computer on which
a developer license is installed might have a bigger risk of virus or
malware infection than a computer that installs apps only through the Store.
In other words, if you acquire and run Windows Store apps from sources other
than the Windows Store, take the same precautions you normally do when
acquiring desktop apps from the web.”

Po uzyskaniu licencji masz więc pełną wolność jakie aplikacje metro i skąd
będziesz uruchamiał. Nie wiem jak można mieć bardziej otwarty system.

--
Piotr Borkowski