Re: uprawnienia dla pliku HOSTS

Autor: Adam Koltowski <alfak_at_usunto.interia.pl>
Data: Tue, 23 Oct 2012 10:46:18 +0200

Użytkownik "1634Racine" <1634_at_Racine.pl> napisał w wiadomości
> xpsp3;
> "tylko do odczytu" dla HOSTS to ponoc srednie zabezpieczenie.
> wobec tego - ustawic cos z sensem w uprawnieniach. Czyli komu odebrac
> prawo zmiany pliku? Wszystkim. Tak ma byc? I dalej: czego dokladnie
> pozabraniac?
>
> A jesli chce co jakis czas uaktualniac ten plik via internet?

Zasadniczo ODBIERANIE praw (czyli zabranianie), nie jest dobra praktyka.
Raczej nalezy sie dokladnie zastanowic, komu je nadac i jest to uwaga ogolna
dotyczaca wszelkich uprawnien. Z tego co wiem, to plik HOSTS i tak jest
calkiem niezle zabezpieczony i nie mozna do niego tak po prostu nic dopisac
bez praw administratora. Do tego UAC tez sie o niego dopytuje wiec musisz
uruchomic edytorJAKO ADMINISTRATOR zeby zmiany wogole sie zapisaly.

Bardzo rzadko zachodzi potrzeba dopisywania do tego pliku czegokolwiek. To
raczej dosc szczegolne przypadki. Jesli masz juz jakies szczegolne potrzeby,
raczej pomysl o odpowiednim zarzadzaniem DNSem w danej sieci niz grzebaniem
w plikach HOSTS na poszczegolnych maszynach. Latwo pozniej zapomniec ze cos
tam sie dopisalo i zastanawiac sie czemu nie laczy sie tam gdzie powinno
przez myslny wpis np.

Napisz cos wiecej, co wlasciwie potrzebujesz uzyskac to moze sie pomysli.