Re: SSD i migracja Windows XP

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Sat, 13 Oct 2012 15:59:47 +0200

Użytkownik Mr Misio napisał:
> Użytkownik zlotowinfo napisał:
>
>> ocz vertex 4 120GB ok. 400zł
>
> Kupilem wlasnie dzis ten

pomylka: agility 4

przeniesienie systemu szybko i sprawnie dzieki
AOMEI Partition Assistant Home Edition 5.1

tutaj ostrzegam, bo u mnie np. płatny:
Paragon Migrate OS to SSD
nie zadzialal - w necie jest sporo "rozwazan" dlaczego na koncu pokazuje
ze za malo miejsca (choc 80GB -> 128GB)

Ten pierwszy - zadzial i poszlo pieknie.

Dodatkowo poprawienie wykonal partition align na SSD.

O czym trzeba pamiętać - po wszystkim, jak juz system na nowym wstanie:

- powylaczac automatyczne defragmentowanie (ja mialem w harmonogramie)

- jak ktos uzywa sysinternals powerdefrag przy starcie - wylaczyc

- przelaczyc sie na AHCI (nie mialem), co wymaga drobiny majsterkowania
przy zainstalowanym Windowsie XP, ale u mnie po kilku (niestety)
restartach zadzialalo
tutaj ktos to ladnie opisal:
http://www.tweaks.pl/wlaczenie-tryb-ahci-ncq-dysk-sata/

Efekt, plusy, minusy

Dramatyczna (pozytywnie) zmiana dzialania - system niczym strzala,
szybko wstaje, szybko dziala.

Duzo ciszej niz WD caviar Black :]

Mniejszy pobor energii (dla mnie to wazniejsze od szybkosci)

Wadą jest, ze co jakis czas trzeba z live CD linuxa co jakis czas zrobić
TRIM

AS SSD Benchmark - moze nie powala w cyferkach, ale skoro czuc roznice,,
to mnie to jakos nie martwi - wazne, ze leciwa instalka Windows XP
dostala kopa:

http://www.bild.me/bild.php?file=636775020121013-ocs-agility4-128gb-test.jpg

http://tiny.pl/hnwmd

MAcie jeszcze jakies porady dla userow Windows XP na SSD?

fut: pl.comp.os.ms-windows.winnt