Re: jak to założyć exelowi?

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue, 2 Oct 2012 23:49:43 +0200

1634Racine <1634_at_Racine.pl> napisał(a):
> mam b.duzy plik tekstowy (inny nie moze byc),wylacznie z powtarzajaca sie
> (jedna po drugiej) sekwencja czterech wierszy:
> b x
> - i taki blok powtarza sie setki razy, a "x" jest jedyna w tym
> interesujaca mnie zmieniajaca sie liczba.
> Czy mozna to "jakos" do exela (?)..., aby miec tylko ciag liczb:
> x1
> x2
> x3
> docelowo chodzi o zobaczenie, kiedy x najwieksze, kiedy najmniejsze...
> Moze nie exel?
> jak to ugryźć?

Z tego co rozumiem, po prostu interesuje Cię co czwarta linia, czyli 1, 5,
9... Można je zaimportować np. takim makrem:

Sub Makro1()
    Open "C:\Users\Grzegorz\Desktop\dane.txt" For Input As #1
    Dim a As Integer
    Dim x As Integer
    Dim w As Integer
    w = 1
    Do While Not EOF(1)
        Input #1, a
        Input #1, x
        Range("A" & w).Value = a
        Range("B" & w).Value = x
        Dim i As Integer
        For i = 1 To 3
            Input #1, a
            Input #1, x
        Next i
        w = w + 1
    Loop
    Close #1
End Sub

Potem sobie możesz już samym Excelem wyliczyć najmniejszą i największą
wartość z kolumny B. Można też wsadzić to do makra. Sposobów jest mnóstwo.

Plik, na którym testowałem:
1 3
2 5
3 9