Re: W7 - problem z obciążaniem CPU

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun, 23 Sep 2012 11:13:18 +0200

Dnia Sun, 23 Sep 2012 00:47:37 +0200, JoteR napisał(a):

> Niewinnie? Niewinnie to może wyglądać svchost.exe, a ty po prostu masz
> wirusa.
> http://comprolive.com/remove/harmful/1/svhost-exe

Przy Kasperskim to mało prawdopodobne od lat go nie miałem. Trzeba mieć
naprawdę pecha aby na jakąś świeżynkę trafić. W międzyczasie chyba
doszedłem co powoduje problem ale metoda dochodzenia była ... powiedzmy
delikatnie - nieudolna. Aby wychwycić jaki proces urucamiał tego svhosta
zabijałem kolejno inne procesy tak długo aż zniknął z listy ten konkretny
svhost. Tu pytanie do Was: czy da się to jepiej ustalić jaki proces
wywołuje danego svhosta?

Okazało się, że winowajcą jest program do ściągania zdjęć z aparatu
cyfrowego. W przypadku gdy aparat jest poza zasięgiem GPS, to po
podłączeniu go do komputera uruchamia się proces wspomagający otrzymanie
koordynat. Proces nazywa się PMBGPSSupportTool. Po odłączeniu aparatu
proces sobie wisi i wykonuje dużo pracy.