Re: soft do powiekszania partycji (systemowej)

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Wed, 12 Sep 2012 01:43:47 +0200

Użytkownik "1634Racine" <1634_at_Racine.pl> napisał w wiadomości
> Czarek in news:k2nspb$ri$1_at_usenet.news.interia.pl
>

> powtorze prosbe z innego mojego posta :)
>
> Jest C: (systemowa) --------- D: ---------- E:
> Chce zwiekszyc C: kosztem E:
> ppm na C: i "resize", i mam dla C: "before" i "after" = 0, rozumiem,ze
> musze miec cos >0 na "after", czyli wziac to z... D? ale D nic nie ma
> "before"... Wiec najpierw przekazac wolna przestrzen z E do D...
> Szalenstwo :)
>
> Jesli mozesz: pls w punktach, algorytmowo. dzieki.

Opisałem już co należy w tej sytuacji zrobić... Powtórzę: Trzy kroki -
obkurczenie D (E można, ale niekoniecznie, chyba, że D nie ma wystarczającej
ilości wolnego, to najpierw E to, co piszę o D, potem sama D), przesunięcie
D w górę, rozciągnięcie C do pożądanej wielkości. Teraz można D i E nadać
ostateczne rozmiary. Cała filozofia.
PWizardem (WIN) (I nieco ryzykownym dla geometrii Partition Commander-em
(DOS)) można, mając szczęście, zejść nawet poniżej 1 MB. Partition Magic
wymusi zostawienie 100-200 MB wolnego, zależnie od sytuacji na woluminie.
Rzadko trzeba obkurczać do minimum.