Re: Samoistne wybudzanie siÄ™ kompa z hibernacji

Autor: Anerys <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Fri, 31 Aug 2012 14:59:15 +0200

Użytkownik "Jacek Maciejewski" <jacmac_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Płyta P5E-VM DO Asusa, system XP prof, świeżo zainstalowany, komplet
> sterowników z strony producenta. Komp po zahibernowaniu wybudza się
> samoistnie po czasie od sekundy do kilkudziesięciu minut. Wszelkie Wake On

Bywa, że na coś jest przeczulony, może np. dotykasz w tym czasie klawiatury,
albo myszy?

> w biosie wyłączone, zadań w windzie nie ma, wtyczki USB wyciagnięte, bios

PS/2 też puste? Ja klawiaturę mam jak najbardziej PS/2 i wybudza ona kompa
(przycisk POWER), włączenie tej właściwości często jest w innym miejscu, niż
inne wybudzenia, spróbuj, może to to?

> pomysł co z tym zrobić? Może jest jakiś sposób na podglądnięcie co za
> urzÄ…dzenie wybudza komp?

Czasem zdarzało mi się, że się sam obudził, najprawdopodobniej od
klawiatury, albo myszy. Nie zawsze słuchało ustawień BIOS. To rzadkie
zjawisko i występowało raczej losowo... ale już nie pamietam szczegółów.
Spróbowałbym możliwe, że najprostszego możliwego - powłączać wszystkie
wybudzenia, w BIOS i w Windzie, a po pełnym restarcie (dla pewności >=2)
wyłączył ponownie. Zdarzyć się może, że np. przy dużym obciążeniu systemu
coś się przełączyło, system to przegapił i np. tylko ustawienie
przeskoczyło, a nie zmieniło to informacji o stanie tegoż. Na to właśnie,
najprostszą i najskuteczniejszą receptą jest włączenie i ponowne wyłączenie
(lub na odwrót, zależnie od konkretnego przypadku)

> Z tą płytą jest związany jakiś wynalazek Intela co się nazywa Intel®
> Active
> Management. Podobno pozwala to zarządzać zdalnie kompem, nawet wyłączonym.

Przypuszczam, że chipset, on występuje pod różnymi nazwami, to co się u
Ciebie wyświetla pod tą pozycją, nie musi odpowiadać prawdzie!, uniwersalny
ster, na stronie Intela raczej, nie producenta płyty. Możliwe, że problem
powoduje coś, co jest schowane w chipsecie, a ze względu na brak sterownika,
nie może być obsłużone, lub mieć fałszywe odczyty. Także może dramatycznie
kuleć ACPI, co się może właśnie przełożyć na kłopoty z energią.

> Może tu trzeba szukać przyczyny? Ale nawet jak odinstaluję programy i
> sterowniki z tym zwiÄ…zane, na wybudzanie nie pomaga.
> I jeszcze jedno spostrzeżenie- nawet przy zainstalowanych do tego sterach
> jedno urzÄ…dzenie (w managerze widoczne jako Intel Managment Engine
> Interface, jest zaznaczone żółtym wykrzyknikiem (z kodem 10 - nie można
> uruchomić urządzenia). Co to jest do licha ten Interface?

Wiele wskazuje po prostu na Chipset...
Pewnikiem zainstalowałeś inny sterownik, który macając sprzęt zobaczy go
jako zgodny, ze strony producenta płyty - chyba jeszcze mi się nie udało
poprawnie obudzić tak chipsetu, natomiast zawsze się udawało, po instalacji
steru ze strony Intela. Ostatnio robiłem komuś laptopa, który miał modem.
Owszem, nawet fabryczny szukacz głupiał, znalazłem też niby odpowiedni ster
(i to chyba z Windows Update) :P, udający, że absolutnie, to jest ten sprzęt
i się nadaje, a sytuacja była jak u ciebie, nawet BSoD-ziło... Przeszukałem
po identyfikatorze wystąpienia, okazało się, że modem jest zupełnie innej
firmy, znalazłem ster, założyłem, ruszyło jak burza.