Niedziałający Windows Update pod Win7 x86

Autor: Tomek L <mz200_at_op.pl>
Data: Fri, 20 Jul 2012 18:04:24 +0200

Szanowni eksperci
Od jakiegoś czasu, ot tak bez widocznej przyczyny, przestała mi działać
funkcja Windows Update. Notorycznie wyskakuje błąd 80073712. Próbowałem
wszystkiego co w takiej sytuacji zaleca Microsoft, a więc przede
wszystkim narzędzi:
- System Update Readiness Tool,
- FixIt,
- Systemowe narzędzie do rozwiązywania problemów z usługą Windows Update,
- Kontroler plików systemowych (SFC.exe) przy użyciu polecenia
sfc/scannow (u mnie nie działa w ogóle)
- Uaktualnienie systemu poprzez uruchomienie setup.exe na płytce z
instalką Win7 i wybór opcji „Przejdź do trybu online, aby pobrać
najnowsze aktualizacje do zainstalowania” ( nie działa – otrzymuję
komunikat, że mój system jest nowszy niż ten, który mam na płytce i
proces aktualizacji zostaje przerwany).

Może ktoś zna jakiś inny sposób na to dziadostwo. Mój system to WIN7
Home Premium x86 Service Pack 1. Za wszelkie cenne uwagi z góry dziękuję.

Tomaszek