Re: Logowanie jako Administrator w Viście

Autor: B.G <oprawdziwyzapytaj_at_wp.com.eu>
Data: Mon, 16 Jul 2012 21:55:32 +0200

Dnia 16-07-2012 o 14:47:34 K <K_at_atrapa.pl> napisał(a):

> Bardzo proszÄ™ o pomoc
> Pozdrawiam

Znalazłem stary post, w którym kiedyś tu opisywałem jak bezpiecznie
włamać się do 7/Visty.

wklejam:

==================================

Ja w te windy awaryjnie "włamuję" się bez użycia innych narzędzi poza
płytą instalacyjną systemu.
Zresztą, można tu użyć dowolnego OS-a który, da się uruchomić z napędu DVD
albo PENA USB i bezpiecznie obsługuje NTFS.
W przypadku uruchomienia maszyny z instalki Windows (7 albo Vista) trzeba
dojść do okna gdzie jest możliwość wybrania "zainstaluj teraz" oraz
"napraw komputer". Można wybrać napraw komputer i po przedostaniu się do
narzędzi naprawy wybrać wiersz poleceń, lub "zainstaluj teraz" i wcisnąć
SHIFT+F10 na tle okna z propozycjÄ… wpisania klucza.
Obie metody dają dostęp do wiersza poleceń.
Potem kolejno polecenia:
c:
cd \windows\system32
ren magnify.exe magnify.old
copy cmd.exe magnify.exe
exit

wychodzimy z instalki i reboot
Po normalnym uruchomieniu systemu trzeba na ekranie logowania wcisnąć
guzik z symbolem ułatwień dostępu a następnie zaznaczyć lupę i wcisnąć
OK/Zastosuj. Zamiast lupy pojawi się wiersz poleceń (z uprawnieniami
SYSTEM).
Teraz wystarczy wpisać polecenie: net user
nazwa_administracyjnego_uzyszkodnika_z_zapomnianym_haslem nowe_haslo
np.
net user admin dzwonek
Od teraz dla usera admin hasłem będzie dzwonek.
Gotowe. Warto później nie zapomnieć skasować obecny plik magnify.exe a
plikowi magnify.old zmienić nazwę na magnify.exe.

Może prościej będzie narzędziem które zaproponował Anerys. Ja używałem
tego tylko przy nt4/w2k/xp, nie wiem jak siÄ™ to spisuje w Vista/7

--
B.G