Re: Rootkit od Microsoftu?

Autor: sTav <marmro9_at_beztego.o2.pl>
Data: Sat, 14 Jul 2012 00:34:29 +0200

Użytkownik "Piotr B. (pb2004)" <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl> napisał w
wiadomości news:jtpuhl.628.1_at_pb2004.pl...

> Problem jest związany z $MFT. Możliwe że chodzi o fragmentację tego
> meta-pliku, ale także możliwe że po prostu jakiś wpis powoduje że te
> przestarzałe programy nie potrafią jej odczytać.

Hmmm... Bardzo kategoryczne stwierdzenie...
- zwłaszcza ten: "jakiś wpis".

No więc zrobiłem próbę. Dysk jest wytestowany i wielokrotnie
defragmentowany pod WINPE3.1.
Wykonałem także wielokrotny "wipe" nieużywanych obszarów. Metapliki nie
są pofragmentowane w sposób znaczący (>2). Założyłem nowy katalog i z
kopii z nośnika FAT32 przywróciłem rekompilowany (scalony) Vista7.GHO
Jutro napiszę czy dał się odczytać pod dosem.

A co do przestarzałości to Vista i Ghost 11.x są rówieśnikami :-)
Ostatnia wersja dosowa chyba jest młodsza od Visty (Ghost Suite 2.x?)
Pozwolę sobie też przypomnieć że DOS jest jedynym (poza Xenix'em)
Systemem Operacyjnym Czasu Rzeczywistego... (RTOS) - co ma swoje zalety
i zastosowania.

sTav