Re: plik eml i powiÄ…zanie z Windows Live Mail

Autor: Piotr B. (pb2004) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Sat, 09 Jun 2012 14:35:15 +0200

Użytkownik cac napisał:
> Ostatnio mi się cos popsuło i pliki *.eml nie otwierają mi się
> standardowo w Windows Live Mail.
>
> Program jest ustawiony (wewnętrzne, w opcjach) jako domyślny (choć traci
> te ustawienia, p. dalej).
> Co więcej, w aplecie Programy domyślne nie mam wyszczegolnionego Windows
> Live Maila jako domyślny dla emaili i newsów.
>
> Jak przywrócić WLM na tę listę?

Najprościej jest przeinstalować/naprawić Windows Live Mail aby zostały
przywrócone w ścieżce HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\RegisteredApplications
dwa wpisy:
Windows Live Mail -> Software\Clients\Mail\Windows Live Mail\Capabilities
Windows Live Mail (News) -> Software\Clients\Mail\Windows Live
Mail\Capabilities
oraz inne braki.

> Aha - uruchomienie pliku i wybieranie ręczne programu (+ustawienie go
> żeby zawsze otwierał) nie powoduje prawidłowego uruchomienia WLM i
> otwarcia pliku EML. Co więcej - taka próba usuwa ustawione wewnątrz
> ustawienie programu jako domyślego dla poczty (p. wyżej).
>
> Prawdopodobnie jakiś wpis w rejestrze załatwi sprawę, ale nie wiem
> gdzie. Pomożecie?

Jeśli reinstalacja nie pomoże stwórz raport dla eml tym[1] narzędziem.

1. http://www.pretentiousname.com/miscsoft/index.html#FileTypeDiag

--
Piotr Borkowski