Re: Problem ze skryptem.

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 16 May 2012 20:39:33 +0200

Dylon <dylon_at_unknown.pl> napisał(a):
> Cześć.
> Proszę wybaczcie, jeśli dla Was mój problem okazę się banalny, ale jestem
> "linuksowcem", ktĂłry tylko czasami dotyka windows.
> Problemem jest uruchomienie programu z poziomu skryptu, ale tak by skrypt
> się zakończył.
> Jeśli z konsoli wykonam:
> notepad.exe & exit
> uruchomi siÄ™ notatnik i zamkni okno konsoli - czyli to co chcÄ™.
> Jeśli natomiast wrzucę to do skryptu .cmd to skrypt "wisi" uruchomiony do
> czasu zamknięcia notatnika.
> Dlaczego "&" nie działa w skrypcie?
> [...]

Nie ma czegoś takiego jak & i to nie działa ani w skrypcie ani normalnie.
exit też jest zbędne. Różnica jest i tak, zobacz sobie z samym tylko
notepad. Skąd się ona bierze, nie wiem. Pewnie dla wygody przeciętnego
użytkownika, dla którego nie ma potrzeby aby powłoka w trybie interaktywnym
działała blokująco. Skrypt natomiast zachowuje się zgodnie z oczekiwaniami,
polecenia są wykonywanie sekwencyjnie, blokująco. Jeśli nie chcesz
blokowania, skorzystajc z polecenia start:
start "" notepad

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/