Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: R.e.m.e.K <go_at_dev.null>
Data: Tue, 24 Apr 2012 17:05:59 +0200

Dnia Tue, 24 Apr 2012 06:53:50 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> Masz klapki na oczach. Już między XP, a Vistą było sporo pozytywnych różnic.
> Że Ci tak zacytuję fragment z wypowiedzi Michała Kaweckiego (jedna z
> udzielających się na grupach osób z tytułem Most Valuable Professional z
> m.in. 2011 roku - ale pewnie, dla Ciebie tytuł taki, to kolejny przejaw
> spisku kapitalistycznych krwiopijców):
> <cyt>
> ProszÄ™ bardzo:
> - sensowny installer rozpoznający większość urządzeń i chipsetów
> - sensowna procedura repair, łącznie z miniwindows na płytce o dużych
> możliwościach
> [...]

Dodam jeszcze kilka cech, niektorych ukrytych w trzewiach systemu, , choc
nie wiem czy sie jakies nie zdubluja, bo nie chce mi sie az tak wczytywac
:-P

- lepsze zarzadzanie pamiecia i jej wykorzystaniem
- directX 11
- nowoczesne menu start i taskbar (wyszukiwanie, przypinanie itd.)
- wygodniejsze i wydajniejsze okna dialogowe
- duzo bardziej funkcjonalny tray
- grupy domowe (nie chodzi o grupy robocze)
- mozliwosc ustawiania uslugom startu z opoznieniem (przyspiesza gotowosc
systemu do pracy po starcie)
- obsluga partycji GPT
- obsluga funkcji TRIM (dyski SSD)
- formatowanie partycji z prawidlowym "alignem" (takze uklon w kierunku SSD)
- mozliwosc podczas instalacji podania driverow z pendriva
- obsluga nowego standardu dyskow twardych "Advanced Format" (sektory 4KiB
zamiast 512B)
- mozliwosc podpinania do systemowego explorera tzw. preview handlerow czyli
modulow, ktore potrafia wyswietlac w oknach dialogowych wyboru pliku
zawartosc plikow o okreslonych typach (rozszerzeniach) - bardzo przydatna
funkcja
- ReadyBoost - pomaga, gdy komp ma niedobory ramu
- obsluga plikow/partycji VHD (mozna z nich nawet startowac!)

--
pozdro
R.e.m.e.K