Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 23 Apr 2012 01:18:28 +0200

Dnia Fri, 20 Apr 2012 21:04:26 +0200, jadry艣 napisa艂(a):

> Nie wiem co mam jeszcze przytoczy膰 za argument skoro Ty nie widzisz
> r贸偶nicy w tym oknie w stosynku do tego gdy czcionka jest ustawiona na
> domy艣ln膮 (100%)..

Dosta艂e艣 screeny ode mnie z Windows 7, dosta艂e艣 nagrany filmik. Ja ju偶 nie
wiem, co Ci jeszcze nie pasuje. :(

> Ach te subtelne r贸偶nice.. tylko zapomnia艂e艣 doda膰 偶e one 藕le wygl膮daj膮
> tylko w W7. I nie m贸wi臋 teraz tylko o programach pozasystemowych. Jak to
> rozumie膰?

Odno艣nie wiersza polece艅 - zrobi艂e艣 z siebie b艂azna.
Odno艣nie okna narz臋dzia defragmentacji - zrobi艂e艣 z siebie b艂azna.
Odno艣nie okna aplikacji do obs艂ugi modemu - zrobi艂e艣 z siebie b艂azna.
Jak to rozumie膰?

> Nie wiem co to jest, ale pod tym linkiem jest proces pobierania. Jak膮
> mog臋 mie膰 pewno艣膰 偶e nie jest to wirus?

Sprawd藕 swoim antywirusem. W tej paczce s膮 pliki PNG ze wzsystkimi zrzutami
ekranowymi, do kt贸rych umie艣ci艂em linki w http://ifotos.pl

> Nie o to mi chodzi艂o, chodzi o to czym tak si臋 zachwycasz w W7, - samym
> systemem czy mo偶liwo艣ci膮 wykorzystywania aplikacji pozasystemowych?
> Je偶eli "go艂ym" systemem to wyka偶 w czym on jest lepszy i g贸ruje nad na
> przyk艂ad OpenSuse 12.1. Je偶eli nie znasz to nad dowolnym innym
> najnowszym systemem spod znaku pingwina.

Po pierwsze: nie zachwycam si臋. Jestem zadowolony z tego, jak system jako
narz臋dzie i platforma do obs艂ugi oprogramowania dzia艂a.
Po drugie: cieszy mnie to, 偶e kilka wad Visty zosta艂o poprawionych. Np.
us艂uga obs艂ugi d藕wi臋ku wreszcie nie ma wycieku pami臋ci.
Po trzecie: Windows 7 x64 (i w sumie te偶 Vista x64) obs艂uguje wi臋cej, ni偶
3,5 GB pami臋ci systemowej. Ciesz臋 si臋, 偶e mog臋 korzysta膰 z aplikacji, dla
kt贸rych wi臋ksza ilo艣膰 dost臋pnego RAMu jest zalet膮.
Po czwarte: ciesz臋 si臋, 偶e opcja Przywracania systemu dzia艂a ca艂kiem
sprawnie.
Po pi膮te: ciesz臋 si臋, 偶e mam rozgraniczenie przy po艂膮czeniach sieciowychm
kt贸ra sie膰 ma mie膰 udost臋pnione zasoby, a kt贸ra nie (sieci prywatne,
publiczne).
Po sz贸ste: raczej mam pewno艣膰, 偶e wyb贸r peryfier贸w nie sko艅czy si臋 opcj膮 pt.
鈥瀢i臋kszo艣ci funkcji nie obs艂ugujemy鈥. We藕my cho膰by pod uwag臋 klawiatur臋 i
mysz (G11 i MX100 Logitecha), drukark臋 czy pod艂膮czony telefon kom贸rkowy.

> Tak to jest gdy jestem zmuszony do wymiany pogl膮d贸w z fanatykami.. Nawet
> oczywiste b艂臋dy systemu neguj膮.

Teraz zosta艂em fanatykiem鈥 Definicj膮 fanatyka jest to, 偶e u偶ywa argument贸w
merytorycznych i potrafi je uzasadni膰?

> Ojejku, najmocniej przepraszam. Oczywi艣cie masz racj臋. Ja Ciebie 藕le
> zrozumia艂em. My艣la艂em 偶e chodzi takie zwyk艂e chwycenie za kraw臋d藕 okna i
> rozci膮gni臋cie go.. To co zademonstrowa艂e艣 u mnie te偶 funkcjonuje. Na
> usprawiedliwienie mam to 偶e nigdy jeszcze z takiej mo偶liwo艣ci podgl膮du w
> oknie nie korzysta艂em.
> Jednak mimo wszystko to okno dzia艂a wadliwie - jest ono "martwe" nie
> mo偶na go powi臋kszy膰 ani rozci膮gn膮膰, a jak z pewno艣ci膮 zauwa偶y艂e艣 sam ma
> ono na belce przycisk maksymalizacji.

I tu si臋 zgadzam. Nie wiem dlaczego uznano, 偶e okno nie ma mie膰 mo偶liwo艣ci
zmiany rozmiaru. Nie jest to tylko spotykane w oknach narz臋dzi systemowych -
trafia si臋 w wielu innych aplikacjach.

> Prostoty i przejrzysto艣ci.

Klik na ikonie po艂膮czenia, wyb贸r sieci, ewentualne wpisane danych
autoryzacji dost臋pu. Jak mo偶na pro艣ciej? :-O

> Jasna sprawa 偶e nie b臋dzie powodem moich zachwyt贸w funkcja z kt贸rej
> nigdy nie skorzystam.. Znacznie bardziej oczekiwa艂bym wi臋kszych
> mo偶liwo艣ci konfiguracji efekt贸w wizualnych.

Ale偶 masz takowe. Poszukaj tylko.

> Po艂owicznie skuteczne, trzeba by艂o na sta艂e powy艂膮cza膰 niekt贸re procesy
> svchosta.

Bez dost臋pu do konkretnego komputera - ci臋偶ko wyrokowa膰.

> Z czcionkami to nie teza a fakty. Ustawienie wi臋kszych skutkuje wadliwym
> wy艣wietlaniem w niekt贸rych oknach aplikacji, tak偶e systemowych.

Podaj prosz臋 list臋 palikacji z problemami. Wrzuc臋 screeny.

> Mylisz si臋, bardzo chcia艂bym pozna膰 spos贸b na to 偶eby ten b艂膮d z
> wy艣wietlaniem przesta艂 by膰 aktualny. Ale Wy zamiast co艣 konkretnego
> doradzi膰, negujecie wyst臋powanie b艂臋du.

B艂膮d jest. Ale nie w tym miejscu, w kt贸rym my艣lisz, 偶e jest.

> Obejrza艂em,. Jednak w XP czy w Linuksie nigdy nie by艂em zmuszony do
> korzystania z takiej metody - po prostu gdy tekst nie mie艣ci艂 si臋 w
> oknie to chwyta艂em z kraw臋d藕 okna kursorem myszy i je rozci膮ga艂em do
> 偶膮danej szeroko艣ci czy d艂ugo艣ci, i robi艂em to tylko raz - system to
> zapami臋tywa艂.. A Ty mi tu proponujesz w nowoczesnym podobno systemie
> bawi膰 si臋 z belkami za ka偶dym razem gdy w艂膮cz臋 okno..

Linuksa a偶 tak nie znam. Czy dana aplikacja w XP i Windows 7 si臋 b臋dzie
zachowywa膰 tak samo po rozci膮gni臋ciu okna - tego te偶 nie wiem. Ale zrozum
wreszcie jedn膮 rzecz: to wcale nie musi by膰 zale偶ne od systemu. Innymi
s艂owy: obszczekujesz nie to drzewo.

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Imam: I have already prayed with the others. It is painless.             ]