Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: jadryś <rg_at_yachoo.com>
Data: Thu, 19 Apr 2012 17:36:33 +0200

W dniu 2012-04-17 01:12, Przemysław Ryk pisze:

> „Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego”…
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnssw.PNG/
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnsss.PNG/

W sumie to co tu jest, co przez to chciałeś powiedzieć? Widzę
powiększoną czcionkę w obydwu oknach i zamiast pełnego tekstu -
wykropkowanie..

> Ten pomarańczowy znaczek, to pewnie logotyp Microsoftu jest… Wyskocz zaraz,
> że to dostawca modemu dał. Pewnie. Modem przypadkiem nie do usługi dostępu
> do netu oferowanej przez… niech zgadnę… Orange?

To tylko nakładka z domyślnym ustawieniem modemu, domyślnym w tym sensie
że do współpracy z Orange. Gdybym pobrał ten program ze strony
producenta modemu wtedy nie widziałbyś tego znaczka "Orange". Wszystkie
parametry identyczne tylko nie jest wstępnie skonfigurowany do
współpracy z Orange.

> Uzasadnij mi proszę, w czym winny jest Microsoft, że programista sierota nie
> użył systemowych kontrolek interfejsu, a firma wypuszczająca soft nie
> przetestowała go porządnie na różnych konfiguracjach. Startuj.

Przecież piszę o tym od paru dni! Chcesz żebym się powtarzał? I nie mam
tu tylko pretensji o fuszerę z Aplikacjami pozasystemowymi..

> Linki powyżej.

Jeżeli to żart, to naprawdę mało zabawny.

> [...]
> Zaawansowane - też dla żadnego z elementów nie ma ustawiania wielkości w
> procentach.
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-X_rehnaxr.PNG/
>
> W: prawy przycisk myszy na pulpicie / właściwości / zakładka Ustawienia /
> Zaawansowane / właściwości monitora, zakładka Ogólne - zmiana rozdzielczości
> w DPI jest w procentach, ale jednakże na dzień dobry podrzucane są wartości
> 75 / 100 / 125 / 150 / 200%.
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-X_rehnaxh.PNG/
>
> Wobec czego: gdzie ustawiłeś to powiększenie fontu o 17%?

W7 ->personalizacja->ekran->ustaw niestandardowy rozmiar tekstu,
wybieram 117%... XP -> pulpit->właściwości->wygląd-> rozmiar czcionki=
bardzo duże.
Nigdy nie pisałem o ustawianiu procentowym czcionki w XP.

> To bardzo ciekawe co piszesz, skoro dla okna "Wiersz poleceń" można sobie
> wybrać font i jego wielkość w punktach.
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawp.PNG/
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawh.PNG/
> http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehnawr.PNG/
>
> Ot. I kolejną „teorię” szlag trafił.

Czyżby? Proszę - normalna czcionka -
http://ifotos.pl/zobacz/100png_rerrxxq.png/
Czcionka powiększona do 120% - http://ifotos.pl/zobacz/120png_rerrxns.png/
Nadal będziesz prawił o nowoczesnym systemie? A może to mój komputer
jeszcze dostatecznie zaawansowany żeby go poprawnie wyświetlać?

> Czyli jednak internet via Orange?

Tak, nie mam innej możliwości dostępu do sieci.

> No tak - śmiem się nie zgadzać z jedynie słuszną teorią jadrysia, stosując
> konkretne argumenty poparte na dodatek screenami. Faktycznie - objaw
> zaślepienia.

Te Twoje screeny jak na razie nic nie wyjaśniły, no może poza tym że u
Ciebie w jakiś zadziwiający sposób jest widoczny tekst w konsoli przy
powiększonej czcionce. Pewnie masz jakiś monstrualnej wielkości monitor
i rozdzielczość ustawioną na maksa.. ?

> Przepraszam. Zapomniałem, że to ja jestem ten, co się zadowala minimalizmem…

No właśnie - różnisz się bardzo od gdzieś tak 90ciu procent użytkowników
komputerów. No bo kto z nich będzie przedkładał możliwość wykorzystania
8miu GB pamięci, z którego być może nigdy nie skorzystają, nad łatwą (i
możliwą) konfigurację wizualną w dostosowaniu do swoich potrzeb... ?

> PAE. Z tego co pamiętam były z tym niezłe jaja, a od SP2 czy SP3 jest to w
> XP zablokowane (chyba). Poza tym nie pozwalało to AFAIR obejść ograniczenia
> przydziału do 2GB pamięci na proces.

Niestety nie pamiętam szczegółów i nie byłem tym nigdy zainteresowany -
po prostu - ilość obsługiwanej pamięci przez XP w standardzie w
zupełności mi wystarczała.

> Wystawiałem Ci screena, w których font na belkach tytułowych był zmieniony
> na Times New Roman większego rozmiaru, niż Segoe UI ze standardowej
> kompozycji. Odszukasz sam i obejrzysz jeszcze raz, czy Ci podesłać ponownie
> linka?

Sam poszukam.

> Czyli niedzielny użytkodnik, z zerową lub przyzerową wiedzą techniczną, ale
> ego takim, że gdyby powodowało, że można latać, to orbitowałby gdzieś w
> okolicach Alpha Centauri…

Tak, masz 100% racji - niedzielny użytkownik. Tako jak miliony innych
użytkowników.. Ty rozpatrujesz problem, jak to robi mechanik
samochodowy, a ja jak kierowca. - Zupełnie nie interesuje mnie ilość
koni pod maską skoro nie ma dobrej widoczności przez szybę. A na dodatek
w poprzednim modelu nie było z tym problemu.

> Nie próbuj nawet podpinać tego monitora do laptopa przed końcem gwarancji!
> Praca dwumonitorowa może doprowadzić do uszkodzenia sprzętu, a już na pewno
> systemu (rozsypią się ikonki na pulpicie…).

Akurat tego nie musisz się obawiać - śmiało podłączaj - wypraktykowane -
podłączyłem i obejrzałem nawet parę filmów, nic złego się nie stało - W7
to wytrzymał..