Re: Microsoft Windows 7 Anytime Upgrade Home Premium to Professional PL

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.co>
Data: Wed, 18 Apr 2012 08:28:55 +0200

> Ale masz na to jakiś papier? Bo ja widzę odpowiedź eksperta M$ nieco inną
> od twojej:
> http://forum.idg.pl/xp-oem-system-builder-t96936.html/page__p__878324#entry878324
>
> wytłuszczony druk.

Link który podajesz dotyczył Windows XP,
wraz z Windows 7 zmieniło się podejście Microsoftu do systemów OEM.
Kiedyś licencja zawierała:

"OEM system builder software packs are intended for PC
and server manufacturers or assemblers ONLY.
They are not intended for distribution to end users.
Unless the end user is actually assembling his/her own PC,
in which case, that end user is considered a system builder as well."

Obecnie ten fragment zniknÄ…Å‚.
Dodatkowo nowa wersja wersja licencji dla oem system builderow
(http://oem.microsoft.com/public/sblicense/2008_sb_licenses/fy08_sb_license_english.pdf)
definiuje taka firmę jako kogoś kto buduje, składa, odnawia komputer
albo instaluje tylko oprogramowanie
a następnie odsprzedaje taki komputer komuś innemu.

Poczytaj:
http://www.winsupersite.com/article/win7/no-oem-for-you-windows-7-oem-packaging-is-not-for-individuals
http://www.zdnet.com/blog/bott/is-it-ok-to-use-oem-windows-on-your-own-pc-dont-ask-microsoft/1561

i co sam Microsoft ma do powiedzenia na ten temat:
http://oem.microsoft.com/script/contentpage.aspx?pageid=563841

Pozwól że zacytuje

"There is a growing market for "do-it-yourself" home PC hobbyists
who assemble PCs from components for their own use.
Microsoft retail software licenses are the appropriate licenses for the
do-it-yourself market.
OEM System Builder software is not intended for this use,
unless the PC that is assembled is being resold to another party."Zwróć uwagę na ostatnie zdanie.
Jeśli używasz OEMu to musisz odsprzedać taki komputer.

--
Pozdrawiam