Re: Windows 8 beta

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Thu 01 Mar 2012 - 22:56:39 MET

W dniu 01.03.2012 22:31, Wojciech "Spook" Sura pisze:

> http://www.tinyurl.pl/?oRXe1nXS
> Eeeee... nope.

Warto było zamieścić link od razu na początku.

Ja w ogóle nie mam zamiaru testować Windows 8 (powody: patrz
niżej). Również uważam (po analizie materiałów prasowych i
wczesnych przeglądów), że rozwój tego systemu idzie w złym
kierunku i ma na celu chyba tylko dalsze zidiocenie użytkow-
ników i sprowadzenie ich do roli bezwolnych konsumentów apli-
kacji możliwych do zainstalowania tylko z jednego, oficjalnego
źródła i zawsze za co najmniej kilka dolarów.

Swoją drogą, w ogóle nawet nie używam nawet Windows 7 nigdzie
(poza "wizytami" na nie moich komputerach). Zatrzymałem się
na XP i Viście i o ile uważam Windows 7 za system lepszy od
nich, to nie jest mi potrzebny (staram się maksymalizować
wykorzystanie Linuksa, a na komputerze przenośnym kupiona z
nim Vista sprawuje się do dzisiaj idealnie). Szkoda, że po
ruchu w dobrą stronę w postaci Windows 7 mamy teraz w per-
spektywie coś, co się mało nadaje do poważnej, wydajnej pracy
i premiuje pasywne konsumowanie treści i radowanie się kolo-
rowymi obrazkami.

Swoją drogą to chyba jakaś globalna obsesja dotykająca progra-
mistów, bo ostatnio czytałem plany na rozwój GNOME w Linuksie
i też wprawiły mnie w przerażenie (wystarczy chyba, że wspom-
nę o stawianiu nacisku na pracę aplikacji w trybie pełnoekra-
nowym -- ja nie wyobrażam sobie poważnego komputera bez pul-
pitu zawalonego oknami, a najpiękniejszym widokiem jest kil-
kanaście okien terminala z przewijającymi się wynikami pracy
programów konsolowych).

|                 |  Politechnika Śląska                   |