Naprawa systemu przy pomocy płytki instalacyjnej

Autor: Antek <A_at_Z.pl>
Data: Wed 29 Feb 2012 - 16:01:00 MET

Witam Wszystkich!

Zauważylem dziwną rzecz przy próbie naprawy systemu
Windows XP przy pomocy płytki instalacyjnej.

Na jednym komputerze jest tak, że po zaakceptowaniu
umowy licencyjnej (F8) pojawia się okno, w którym jedną
z możliwości jest przystąpienie do naprawy systemu
przez naciśnięcie klawisza R. (druga możliwość to instalacja
"świeżej" kopii systemu Win XP bez naprawiania)
Natomiast na innym komputerze zamiast tego okna pokazuje
się okno z możliwością wyboru Instalacji systemu (Enter)
lub utworzenia partycji (C) lub usnięcie partycji (D).
Nie ma możliwości wybrania naprawy czyli R.

Zaznaczam, że nie chodzi mi o wybór R wcześniej, w celu
uruchomienia Konsoli odzyskiwania.

Jaka może być przyczyna odmiennego zachowania się danego
komputera i co ewentualnie zrobić by na każdym komputerze
można było dokonać naprawy.

Próbowałem z tą samą płytką na bliźniaczych komputerach,
na jednym była możliwość wyboru R, a na drugim nie.
Oczywiście wiem, że w przypadku chęci dokonania naprawy
trzeba potem podać właściwy dla danego komputera Product Key.

Pozdrawiam
Antek