Re: W7 Starter (Nokia Booklet 3G) - twarde zawieszanie

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Mon 27 Feb 2012 - 10:50:33 MET

U偶ytkownik "cac" <cacup@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:4f4ae39b$0$1220$65785112@news.neostrada.pl...

> Ok, tylko za bardzo nie wiem gdzie to ustawi膰? Co艣 kojarze w
> zaawansowanych ustawieniach Opcji zasilania w Panelu sterowania, ale moze
> jeszcze gdzie艣 dodatkowo si臋 to szczeg贸艂owo ustawia. Podprowadzisz?

Zasadniczo tak, w opcjach zasilania.
Ale niuans - jaki艣 program typu HDDScan, Victoria (dla Windows), inne takie,
(opcje "advanced IDE features", lub analogiczne)wy艂膮czy膰 oszcz臋dno艣膰
energii.
Mo偶e by膰 innej natury problem - co艣 si臋 omskn臋艂o i ca艂o艣膰 jest w g艂upim
stanie, wtedy niekiedy najszybciej zadziala podw贸jny ruch - oficjalne
w艂膮czenie i zaraz po tym wy艂膮czenie, oczywi艣ciem z zatwierdzeniem w
mi臋dzyczasie. Restart systemu nie powinien by膰 potrzebny - komenda dla dysku
dzia艂a "online", zaraz po jej wydaniu.

Zdarzaj膮 si臋 dyski laptopowe, kt贸re robi膮 jeszcze co艣 innego - po 艣rednio 5
sekundach nieaktywno艣ci automatycznie parkuj膮 g艂owice, co czasem s艂ycha膰 -
pozycjoner lekko wali o odbojnik, a wzi臋cie do pracy "za艂adowuje" g艂owice.
Oczywi艣cie, parkowanie przy usypianiu jest obowi膮zkowe i robione przez sam
dysk. Ale, te dyski z autoparkowaniem po 5 sekundach nie powinny si臋
zatrzymywa膰. Przypuszczam, ze to takie zabezpieczonko, 偶e jak si臋 uderzy w
komputer, to w najgorszym razie g艂owice przywal膮 w obszar wyl膮czony z ruchu
i dysk nie dozna zbytniej krzywdy.
Nie uda艂o mi si臋 zmieni膰 czasu tych 5 sekund, ani tej opcji wy艂膮czy膰,
przeciwnie, niz z usypianiem, kt贸rym sterowa膰 jest w miar臋 艂atwo.

--
Pod 偶adnym pozorem nie zezwalam na wysy艂anie mi jakichkolwiek reklam,
og艂osze艅, mailing贸w, itd., ani nawet zapyta艅 o mo偶liwo艣膰 ich wysy艂ki.