Re: Jak skopiować pliki z zepsutego HD?

Autor: To Ja <To_at_Ja.pl>
Data: Wed 22 Feb 2012 - 16:57:59 MET

> Zapewne te partycje to ntfs i dlatego nie możesz tam pisać spod knoppixa,
> jeśli nie masz tam nic ważnego sformatuj partycje na fat32(polecenie
> mkdosfs z linii komend) i wtedy zamontuj, lub użyj pendrive/dysk usb
> sformatowany w fat32.

Tak zrobiłem. To znaczy sformatowałem jako FAT32 partycję ok. 100 GB
na zdrowym dysku. Potem, chcąc sprawdzić bez tego "chorego" dysku,
spróbowałem kopiowanie na zdrowym dysku, to znaczy z partycji NTFS
próbowałem skopiować mały folder na partycję sformatowaną jako FAT32.
Efekt taki sam jak wczoraj (gdy wszystkie partycje były NTFS), to znaczy
pokazał się komunikat:
Error - Konqueror
Could not make folder /media/sda5/ZRODLA.
Oczywiście wcześniej zaznaczyłem permissions (wszystkie dla Read i Write)
i usunąłem zaznaczenie partycji jako read-only.
Musi być jeszcze jakaś przyczyna.

Miałem zamiar przepisywać ten chory dysk na partycję 100 GB partiami
i przenosić pod Windowsami na dysk zewnętrzny USB. Musiałbym to
powtórzyć parę razy, ale i tak byłoby to sprawniej niż zapisywanie na
płytkach.

Pozdrowienia