Re: Defragmentacja pliku wymiany (Win7 32bit)

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Sat 28 Jan 2012 - 23:22:30 MET

Użytkownik "DooMiniK" <bachus@bachus> napisał w wiadomości
news:4f246d9b$1@news.home.net.pl...
> Dobry wieczór,
>
> Jaki program pod Win7_32bit polecacie, co zdefragmentuje
> plik wymiany? (przeniesie go sprytnie na poczÄ…tek partycji?).

Jedyny, który tak zrobi, to kojarzę Speed Disk z pakietu Norton Utilities.
Nie wiem, czy jest wersja pod W7.
Inne programy to wepchnÄ… swapa gdzieÅ› w wolne miejsce, wybrane losowo
dowolnie, według własnego pierdzimisię.
Jednakże jest pewien sposób, dość prosty, choć i czasochłonny (zależy) i nie
do końca robiący tak, jak chcemy, ale dający efekt, spośród wszyystkich,
chyba najbardziej zbliżony do oczekiwanego:
1. defragmentujemy wolumin, by nie zostało nic w kawałkach,
2. odpalamy Mini-XP i z wiersza poleceń piszemy fsutil usn deletejournal /n
c: (nie działa na punkt montowania)
3. Kasujemy PAGEFILE.SYS (możemy to zrobić później, ale lepiej teraz,
inaczej efekt ostateczny może nam nie odpowiadać, zwłaszcza, gdy na
woluminie ciasno), HIBERFIL.SYS też warto usunąć (jeśli systemowy)
3. Odpalamy JKDefrag w wersji koniecznie 3.34 (3.36, ani MyDefrag,
niekoniecznie robią to najlepiej, ale robią i mogą być użyte, z właściwymi
sobie parametrami/skryptami) i wydajemy komendÄ™
jkdefrag -a 6 -l "" -u disabledefaults c:
(lub dowolna inna literka odpowiadająca napędowi, można też podać punkt
montowania)
jkdefrag przewali co się da na koniec woluminu, na poczatku będzie zionąć
duża dziura, w niej system odtworzy po restarcie (tutaj, po normalnym
załadowaniu) PAGEFILE.SYS i HIBERFIL.SYS, choć hiberfil popchałbym raczej na
koniec, jak kto woli.
Oczywiście, można użyć innego programu wyrzucającego pliki na koniec.
Uprzednia normalna defragmentacja ułatwi programowi jkdefrag wyrzucenie
wszystkiego na koniec - ten program niezbyt sobie dobrze radzi z plikami
pofragmentowanymi.

Pagefile masz na poczatku, hiberfil raczej też, lub blisko, prawie masz to,
czego chciałeś :) Efekt nie gwarantowany, gdyż wystarczy mała grudeczka
jakiegoś metapliku w interesującym nas miejscu, by swapa wrzuciło gdzieś
wyżej...