Re: Buforowanie zapisu na dysku wyłącza się (Win7)

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Thu 26 Jan 2012 - 13:53:34 MET

Użytkownik <nobi12345@niepodajeemaila.pl> napisał w wiadomości
news:1t6w7us846gez$.8c0firrdnofz.dlg@40tude.net...

> Rozwiązanie okazało się bardzo proste - uszkodzone sektory na dysku, które
> pokazywały się dopiero, dgy dysk się "nagrzał".

No, to urządzenie może być na wylocie.
Ale tez mogło by mu pomóc, gdyby dostało dobre chłodzenie - dysk bardzo
nagrzany mże sypać BAD-ami, elektronika może nie wytrzymywać. Nie na darmo,
gdy dysk już się uszkodził, a są dane do sczytania, dysk trzeba zapakować do
lodówki i podłączyć, gdy będzie zimny, ma wtedy łatwiejszy odczyt. Chociaż
to też od egzemplarza zależy,dysk nazbyt schłodzony może się nie obudzić i
trzeba poczekać, aż się rozgrzeje.

> Dziwne tylko, że S.M.A.R.T. nie reaguje i jest OK. Ale cóż zrobić.

W SMART powinna być max temperatura, nie wszystkie programy wyciągają jakie
byo maksimum. Poza tym, SMART niekoniecznie musi pokazać, że dysk naprawdę
ma problem, właśnie z miesiąc bujam się (uzdatnianie dla celów
(niekoniecznie) zabawy) z pewnym dyskiem, któremu, gdy odczytać SMART,
status jest podawany, ze dysk jest "halo", tymczasem ma już kilka tysięcy
ciężkich BADów, tylko część dała się przemapować.

> Dysk sklonowany na drugi i działa OK.

Zapewnij mu dobre chłodzenie, SMART pokaże (inne programy wyciągają te
wartość ze SMART) jaka jest temperatura dysku. Nie powinna przekraczać 50
oC, w porywach 55 oC, gdy będzie więcej, to prosta droga proszenia się o
awarię - np elektronika wysiada termicznie i sygnały będą zniekształcone,
źle przemagnesowywując nośnik, a w następstwie, odczyt będzie utrudniony, a
nawet niemożliwy. Optymalna jest temperatura, gdy dysk jest ciepły, ale
możliwy do utrzymania w ręce.

> Dziękuje za pomoc i pozdrawiam serdecznie.

Powodzenia!
A stary dysk przemłóć MHDD, czy Victorią, czy innym programem do zimnego
formatu - ten dysk i tak już do monitorowania pacjenta w szpitalu pójść nie
może, więc wiele nie stracisz w najgorszym razie. Szybkie załatanie błędu
pozwoli utrzymać dysk w lepszym stanie, gdy minie czasu, błąd może się
pogłębić i logika dysku będzie musiała go przemapować, bo nie da rady
skorygować normalnie. Dysk nie do pacjenta, ale jako magazyniak na mniej
ważne dane, może jeszcze parę lat pochodzić, byle mu za gorąco nie było.