Re: Buforowanie zapisu na dysku wyłącza się (Win7)

Autor: L501 aneryS <spam.nie.jest_at_spoko.pl>
Data: Tue 24 Jan 2012 - 11:21:02 MET

Użytkownik <nobi12345@niepodajeemaila.pl> napisał w wiadomości
news:m9mnx4lqv5px.1a1xza2vuuu2q$.dlg@40tude.net...
> Nie wiem o co chodzi, ale próbuje uruchomic buforowanie zapisu na dysku
> twardym i zaznaczam:
>
> Właściwości > Zasady > Włącz buforowanie zapisu
> oraz
> Właściwości > Zasady > Włącz opóźnianie buforu zapisu
>
> Klikam OK. I po 20 sek mam odznaczone. A wydajność zapisu na dysku -
> beznadzieja. Co zrobić?

Nośnik dysku w porządku?
Spodziewam się tu reakcji obronnej systemu, w odpowiedzi na błąd jakiś w
nośniku. Zajrzyj do dziennika zdarzeń, do tego zbadaj nośnik, najprościej
chkdsk /r c: (w miejsce C: literka badanego napędu, lub punkt montowania),
może okazać się konieczny restart, pozamykać programy i pozwolić.
W sytuacji, gdy coś dzieje się złego z nośnikiem, buforowanie zapisu może
doprowadzić do tego, że stracisz dane, wyłączenie bufora minimalizuje to
ryzyko i system prawdopodobnie to robi.
Dodatkowo sprawdź, czy dysk w systemie pracuje w UDMA, czy w PIO, oraz w
BIOS, czy UDMA jest włączone dla portu.
Jeśli PIO, to trzeba znów zrobić UDMA.
Może też np. taśma mieć złamany któryś przewód i niepewnie styka...
Napisz o efektach sprawdzenia. Przyczyn może być morze.