Re: Blue na XP 32 HE

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 04 Jan 2012 - 07:21:32 MET

In news:jdvv1l$mic$1@news.dialog.net.pl,
*Irek N.* <jakis@taki.tajny.jest> typed:

> Ok.
>
> Czyli mam zrobić kopię, a następnie z kopi zrobić drugą kopię w miejsce
> oryginału?
>
> Przedziwne... nie rozumiem dlaczego tak.

Dlaczego tak, ano dlatego, że:
Plik system lub inny rejestrowy może być sfaragemtowany (S),
xxxxSxxxxxSxxxxxSxxSxxxxSxxxxxxxxx ------------x----x------x
gdzie: wolne miejsce(-), zajęte klastry (x)
Po zmianie system na system.old plik nadal zajmuje to samo miejsce.
Po dokonaniu copy - plik system zajmie nowe miejsce - clustry(C), więc
bedzie w jednym kawałku.
xxxxSxxxxxSxxxxxSxxSxxxxSxxxxxxxxxCCCCC ------------x----x------x

Przy dużym sfragmentowaniu dysku w/w plik potrafi być tak
skawałkowany/posztkowany, że OS-Win... nie jest w stanie go wczytać.
A więc scalenie go może przynieść oczekiwany skutek.

--
Piotr Palusiński [Microsoft MVP - Windows Expert-Consumer]
http://answers.microsoft.com/pl-pl/default.aspx