Unable to browse the network. The network is not present or not

Autor: _THX. <j666_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 01 Jan 2012 - 19:46:25 MET

Uruchomiłem sieć (przez upór, bo lepiej byłoby pojeździć na rowerze i się
dotlenić), choć jeszcze nie do końca wszystko działa.
Co ciekawe nigdzie w internecie nie znalazłem pozytywnego rozwiązania,
jedynie cząstkowe.
Tym niemniej zebrane razem dały pozytywny efekt.

Uruchomienie SFC (poprzez dodanie brakujacego wpisu SfcScan w rejestrze) w
niczym nie pomogło (bo skanowanie i tak nie pokazuje żadnych rezultatów w
postaci np. brakujących czy uszkodzonych plików).

Przede wszystkim nie działał (nie dawał się włączyć) serwis Workstation,
przez co komputer i jego udziały były widoczne przez inne komutery, działały
sieciowe drukarki, ale z tego komputera sieci nie było widać.
Pisząc w pewnym skrócie (bo dojście do tego trochę zajęło), to za wątkiem:
www.techrepublic.com/forum/discussions/34-85361
skopiowałem, z innej działającej instalacji XP sp3 Pro (a nie z CD
instalacyjnego jak wielu zaleca), trzy (!) pliki:
MUP.SYS
RDB.SYS
MRXSMB.SYS
Za pierwszym razem trzeba było uruchomić Workstation przez
Narzędzia_administracyjne - Services - Workstation - "Start", później już
szło automatycznie przy restarcie.

W sumie odeszliśmy od wątku ;-)
Ale piszę, bo może ktoś kiedyś będzie szukał rozwiązania i wyszpera to.

-----