Re: bezgłośna konstrukcja oparta o Compact Flash

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Fri 30 Dec 2011 - 15:35:20 MET

> Witam serdecznie. Mam pytanie o szczegóły bo pewien czas
> temu słyszałem o jakiejś konstrukcji bezgłośnej opartej (jako
> nośnik danych) o kartę Compact Flash (lub coś podobnego).

Owszem - karty CF maja interfejs IDE, wystarczy prosta
przejsciowka, zeby podlaczyc je do portu PATA, BIOS
powienien rozpoznac to jak dysk twardy.

Tyle, ze to nieszczegolnie szybkie rozwiazanie, a sama
karta nie wytrzyma dlugo ciaglych zapisow/kasowania
jakie zaserwuje jej Windows.

Takie rozwiazania stosuje sie (czt rez raczej stosowalo)
czasem w komputerach przemyslowych, termianlach lub
kioskach

Obok modulow DOM.

> Chodzi mi o to, że zędę miał bezprzewodowy
> internet i chciałbym zbudować sobie bezgłośną
> jednostkę do internetu i pobierania danych.
> Proszę o wskazówki i sugestie.

Poczytaj o dyskach SSD lub zastanow sie nad dyskiem
mechanicznym 2.5". Pierwszy bedzie szybki i bezglosny,
ale dosc drogi per gigabajt. Drugi tani, i dosc cichy, zeby
nie przeszkadzal, zwlaszcza, ze IMHO jakies wentylowanie
obudowy i tak bedziesz musial zapewnic...

pozdrawiam,
Vituniu.