zapełnienie hdd na usb i jego szybkość montowania

Autor: Tomek <x_at_y.z>
Data: Mon 12 Dec 2011 - 09:46:28 MET

Witam,

Mam hdd WD Elements 1.5TB na usb, NTFS. Miał zapełnienie rzędu 25%,
MFT wielkości ok. 1.6GB, było dosyć sporo małych pliczków. Po
podłączeniu dysku do komputera (OS różne - od W2k, przez XP do Visty)
komputer "zamrażał" się na jakieś 3 minuty. Trochę się w pewnym
momencie przestraszyłem, że dysk pada, bo wydawało się, że dysk ma
problem z zamontowaniem się, ale w końcu udało mu się wystartować.
Usunąłem z niego całą zawartość - tak samo, startuje 3 minuty.
Zapchałem go na max plikami wielkości 1GB - startuje w kilka sekund.
Sformatowałem od nowa - wydaje się być OK, kilka sekund.

Czy zawartość dysku może mieć wpływ na czas montowania? Ewentualnie
jak się przed tym bronić?

--
Pozdrawiam,
Tomek